Giornale radio



Raiplay
Video00:07:35
Video00:07:15
Video00:07:19
Video00:07:19
Video00:07:25S1 E5 Tip il surisin - I fruts sono miôr des frutis?
RAI FVG LA TV PAR FURLAN
- Pubblicato il07-12-2022
Video00:07:21
Video00:07:22
Video00:07:16
Video00:07:26
Video00:07:21
Video00:07:35
Video00:07:27
VUÊ O FEVELìN DI…
Un program di atualitât, costum, culture e societât, in onde ogni dì: dal lunis al vinars, aes 11.10 di buinore (par dîs minûts) e daspò misdì aes 15.15.
L'appuntamento quotidiano in lingua friulana. 10 minuti la mattina alle 11.10 per mettere a fuoco un problema, con l'aiuto degli ospiti, o per segnalare una novità; 15 minuti il pomeriggio, dalle 15.15 alle 15.30 sull'attualità culturale in Friuli.
Programazion dai dai 2 ai 6 di Fevrâr
Programmazione dal 2 al 6 febbraio
h. 11.10
LUNIS 02 FEVRÂR Sabide ai 11 di otubar, a buinore, al è stât inaugurât il cjamp di adestrament cjans di catastrofe di Visc, che al jere stât sierât intal 2023, cuant che la struture e jere stade danegjade par colpe de tempieste che e veve cjapât il Friûl. Al è l'unic centri dut cuviert in Italie. I cjans di catastrofe, in cheste struture, a vegnin adestrâts e il centri al ven doprât ancje par lis ativitâts di socors in situazions di emergjence. Ospit: Matteo Graffig, tecnic di adestrament Acdc Fvg.
MARTARS 03 FEVRÂR A son une vore i incidents che a puedin sucedi intune cjase. O fevelìn de manutenzion, necessarie, dal cjamin parcè che i dams, se no ven fate, a son impuartants. Viodin ancje cemût evitâ, inte nestre cjase, pericui leâts ae stue, al malfunzionament dai implants di riscjaldament e soredut al monossit di carboni, une vore pericolôs. Ospit: Franco Trigatti, responsabil de comunicazion dal comant provinciâl dai vigjii dal fûc.
MIERCUS 04 FEVRÂR Intai dîs passâts, a Bresse di Cjampfuarmit, Ennio Furlan, chef furlan, al à inmaneât une serade par fevelâ di marmeladis e in cheste ocasion al à presentât un cuadri dut di mangjâ dedicât ae acuile dal Friûl. La idee e je di Furlan, che al à podût contâ su la preziose colaborazion dal zinar, Savoia Alverio, un brâf mosaicist. Ospit: Ennio Furlan.
JOIBE 05 FEVRÂR Il 2026 al sarà un an incredibil par ducj i apassionâts di astronomie. Al sarà pussibil, di fat, viodi 13 lunis plenis e trê a saran superlunis. Fevelin ancje dal probleme dal incuinament lusorôs, purtrop simpri une vore atuâl.Ospit: Alessandro Di Giusto, gjornalist e astrofil.
VINARS 06 FEVRÂR L'ultin libri, in ordin di timp, di Rolando De Luca, psicolic e psicoterapeute, fondadôr intal 1993 e responsabil dal centri di terapie di Cjampfuarmit par zuiadôrs di azart e par lis lôr fameis, al conte 53 storiis di ex zuiadôrs di azart patologjic che a son tornâts a nassi graziis al jutori di Agita, associazion che a Cjampfuarmit e Faedis e ufrìs une rispueste concrete ae richieste di jutori des fameis e di cui che al è colât inte spirâl dal azart. Ospit: Rolando De Luca, psicolic e psicoterapeute
LUNEDI’ 02 FEBBRAIO Nella mattinata di sabato 11 ottobre è stato riaperto il campo di addestramento cani da catastrofe di Visco. Il centro era inagibile dal 2023, quando la struttura fu danneggiata dalla gradinata che colpì il Friuli. E’ il solo centro in Italia ad essere interamente coperto. Qui i cani da catastrofe vengono addestrati e hanno luogo le simulazioni delle attività di soccorso in contesti di emergenza. Ospite: Matteo Graffig, tecnico di addestramento Acdc Fvg.
MARTEDI’ 03 FEBBRAIO Sono tanti gli incendi che scoppiano nelle abitazioni a causa di una cattiva manutenzione delle canne fumarie. Spesso i danni sono ingenti. Parliamo di come evitare pericoli, all’interno della nostra abitazione, legati alle stufe, al cattivo funzionamento degli impianti di riscaldamento o al monossido di carbonio. Ospite: Franco Trigatti, responsabile della comunicazione del comando provinciale di Udine dei vigili del fuoco.
MERCOLEDI’ 04 FEBBRAIO Nei giorni scorsi, a Bressa di Campoformido, lo chef Ennio Furlan ha organizzato una serata sulle marmellate e ha presentato un quadro commestibile (l'aquila del Friuli). L'idea è di Furlan, che ha potuto contare sulla preziosa collaborazione del cognato Savoia Alverio, un bravo mosaicista. Ospite: lo chef Ennio Furlan.
GIOVEDI’ 05 FEBBRAIO Il 2026 sarà un anno incredibile per gli appassionati di astronomia. Sarà possibile, infatti, osservare ben 13 lune piene, 3 delle quali saranno superlune. Parliamo anche del problema dell’inquinamento luminoso, purtroppo sempre attuale. Ospite: Alessandro Di Giusto, giornalista e astrofilo.
VENERDI’ 06 FEBBRAIO L’ultimo libro, in ordine di tempo, di Rolando De Luca, psicologo e psicoterapeuta, fondatore nel 1993 e responsabile del centro di terapia di Campoformido per giocatori d'azzardo e loro familiari, riporta 53 storie di ex giocatori d’azzardo patologico rinati grazie all’accompagnamento di Agita, associazione che a Campoformido e Faedis offre una risposta concreta alla richiesta d’aiuto delle famiglie e di chi è caduto nella spirale dell’azzardo. Ospite: Rolando De Luca, psicologo e psicoterapeuta.
h. 15.15
LUNIS AI 2 DI FEVRÂR Ai 3 di Fevrâr al tacarà il gnûf percors formatîf “SCRIVI a scuele” par insegnants de scuele de infanzie, primarie e secondarie di prin grât. Il cors al è ricognossût de Regjon tant che titul formatîf par jentrâ te liste regjonâl dai insegnants esperts di lenghe furlane. Al è il prin cicli di formazion sul ûs dal furlan in classe, e lu à inmaneât Docuscuele, il Centri regjonâl di documentazion ricercje e sperimentazion didatiche pe scuele furlane. OSPITE: Ada Bier, coordenadore sientifiche dal cors “SCRIVI a scuele”.
MARTARS AI 3 DI FEVRÂR Storiis e pratichis di riviel feminin, storiis di emancipazion, di convenzions butadis jù, di roture dai modei tradizionâi, dal fassisim al secont dopovuere. Lis à contadis la storiche Anna Di Gianantonio intun incuintri a Gurize te suaze dal progjet “Dimmi – le donne raccontano” li che si à fevelât ancje dal confin tant che spazi di resistence e pussibilitâts.
OSPITE: Elisa Copetti, tradutore e editore.
MIERCUS AI 4 DI FEVRÂR Si siere a Codroip, ai 5 di Fevrâr, la fase di selezion dai grups che, tal mês di Lui, ju puartarà sul palc di Folkest a S. Denêl pal premi Alberto Cesa, dedicât a une des figuris plui significativis dal folk revival talian e pensât par valorizâ lis realtâts che si movin tra ricercje musicâl e identitât teritoriâl. A Codroip a sunaran trê grups furlans: Accordòs, Barrio Alto e I Cani Sciolti del Mondo Roverso.OSPIT IN STUDI: Andrea Del Favero, diretôr artistic di Folkest.
JOIBE AI 5 DI FEVRÂR Il Consorzi Il Mosaico, fondât tal 1994, al met adun sîs cooperativis sociâls ativis tes provinciis di Gurize e Udin tai setôrs de salût mentâl, de assistence, de educazion e dal acès tal mont dal lavôr. Il valôr dal so operât al è stât ricognossût ancje de trasmission Report di Rai 3, che e à contât cualchi esperience di comunitât gjestide dal Consorzi. Tal cjamp educatîf al va indevant il progjet “Crescendo”, intant che si rinfuarce l’impegn par judâ lis personis cun dificoltâts a jentrâ tal mont dal lavôr. OSPIT: Luca Fontana, president dal Consorzi Il Mosaico.
VINARS AI 6 DI FEVRÂR Moments di riflession, di memorie, di narazion a 50 agns dal taramot che al à savoltât il Friûl intal 1976. Ju propon la Associazion culturâl Colonos cu la tradizionâl rassegne “In File”: cinc apontaments e une mostre par contâ “Un paîs di maseriis e di primulis”, dai 8 di Fevrâr ai 15 di Març a Vilecjaze di Listize. OSPIT: Angelo Floramo, consulent sientific de rassegne “In File”.
LUNEDì 2 FEBBRAIO Il 3 febbraio prenderà il via il nuovo percorso formativo “SCRIVI a scuele”, rivolto agli insegnanti delle scuole dell’infanzia, primaria e secondaria di primo grado. Il corso è riconosciuto dalla Regione come titolo valido per l’iscrizione alla lista regionale degli insegnanti esperti di lingua friulana. Si tratta del primo ciclo di formazione dedicato all’uso del friulano in classe, organizzato da Docuscuele, il Centro regionale di documentazione, ricerca e sperimentazione didattica per la scuola friulana. OSPITE: Ada Bier, coordinatrice scientifica corso “SCRIVI a scuele”.
MARTEDì 3 FEBBRAIO Storie e pratiche di ribellione femminile, storie di emancipazione, di convenzioni superate, di rottura dei modelli tradizionali, dal fascismo al secondo dopoguerra. Le ha raccontate la storica Anna Di Gianantonio in un incontro a Gorizia, nell’ambito del progetto “Dimmi – le donne raccontano”, moderato da Elisa Copetti che racconta anche il ruolo delle donne nell’ultimo romanzo di Raffaella Cargnelutti “Alla gentilezza di chi la raccoglie”, edito da Bottega Errante.OSPITE: Elisa Copetti, editrice.
MERCOLEDì 4 FEBBRAIO Si chiude a Codroipo, il 5 febbraio, la fase di selezione dei gruppi che, nel mese di luglio, si esibiranno sul palco di Folkest a San Daniele per il premio Alberto Cesa, dedicato a una delle figure più significative del folk revival italiano e pensato per mettere al centro le realtà che si muovono sul confine tra ricerca musicale e identità territoriale. A Codroipo si esibiranno tre gruppi friulani: Accordòs, Barrio Alto e I Cani Sciolti del Mondo Roverso.OSPITE IN STUDIO: Andrea Del Favero, direttore artistico di Folkest.
GIOVEDì 5 FEBBRAIO Il Consorzio Il Mosaico, fondato nel 1994, riunisce sei cooperative sociali attive nelle province di Gorizia e Udine nei settori della salute mentale, dell’assistenza, dell’educazione e dell’inserimento lavorativo. Il valore del suo operato è stato riconosciuto anche dalla trasmissione Report di Rai 3, che ha raccontato alcune esperienze di comunità gestite dal Consorzio. Nel campo educativo prosegue il progetto “Crescendo”, mentre si intensifica l’impegno per favorire l’accesso al mondo del lavoro delle persone in difficoltà. OSPITE: Luca Fontana, presidente del Consorzio Il Mosaico
VENERDì 6 FEBBRAIO Momenti di riflessione, di memoria, di narrazione a 50 anni dal terremoto che sconvolse il Friuli nel 1976. Li propone l’Associazione culturale Colonos con la tradizionale rassegna “In File”: cinque appuntamenti e una mostra per raccontare “Un paîs di maseriis e di primulis”, dall’8 febbraio al 15 marzo a Villacaccia di Lestizza. OSPITE: Angelo Floramo, consulente scientifico della rassegna “In File”
https://www.raiplaysound.it/programmi/vueofevelindi
TI PODARÈS INTERESSÂ ANCJE
OBIETTIVO FRIULI
CASA FRIULI
ROTOCALCO INCONTRI
SCOLTE E DISCJAME LIS PONTADIS
-
A CURA DI
MARCO FORNASIN, GIACOMO PLOZNER E ARIANNA ZANI
-
AL MICROFONO
ERICA ADAMI e ALESSIO SCREM
-
CONTATTI
Tel: +39 040 7784389
antonia.pillosio@rai.it
Tel: +39 0432 627656
arianna.zani@rai.it

