Giornale radio



Raiplay
Video00:07:35
Video00:07:15
Video00:07:19
Video00:07:19
Video00:07:25S1 E5 Tip il surisin - I fruts sono miôr des frutis?
RAI FVG LA TV PAR FURLAN
- Pubblicato il07-12-2022
Video00:07:21
Video00:07:22
Video00:07:16
Video00:07:26
Video00:07:21
Video00:07:35
Video00:07:27
CONTE CHE TI CONTI
In onde la sabide aes 13.42
In onda il sabato alle 13.42
Stielis, cercis di storie dal Friûl.
Se o sin ce che o sin a l'è parcè che di cualchi bande o scugnìn sei partîts.
Les Stielis, leteralmentri, e son i rimès derivants de lavorazion dal len. In chest câs el tronc di lavorâ al rapresente la storie dal Friûl e o cirarìn, splanant une stiele, di fâ un tic di lûs su lis origjinis de nestre int e dal nestri teritori, simpri tignint iniment che ca, sul confin plui confin dai confins, dulà che dut si incrose e si miscliçe di milenis, nissun nol pô sei sigûr di cui c'al balave cun so agne.
Stielis, assaggi di storia del Friuli.
Se siamo quello che siamo è perché da qualche parte dobbiamo essere partiti.
Les Stielis, letteralmente, sono i piallacci derivanti dalla lavorazione del legno. In questo caso il tronco da lavorare rappresenta la storia del Friuli e cercheremo, piallando una stiele, di fare un po’ di luce sulle origini della nostra gente e del nostro territorio, sempre tenendo a mente che quassù, sul confine più confine dei confini, dove tutto si incrocia e si mescola da millenni, nessuno può essere sicuro di chi “ballasse con sua zia”.
PONTADE 7
Vive l’A e po bon
Fevelìn di un toc dal nestri teritori che…no bon, nol è propit un toc dal nestri teritori, o vûl dî, al è ma nol sarès, o forsit sì. No si capis se o sin nô lôr, lôr nô, bon insume, o ai voie di fevelâ di Triest, parcè che al è un biel puest, plen di storie leade ae nestre. No dome come capitâl aministrative de Regjon Friûl Vignesie Julie ma ancje come citât che, cul Friûl, e à a ce viodi plui di ce che o pensìn. Sêso stranîts? E se us dises che Triest e nas come citât furlane e protete dai Patriarcjis? E se lu dises ancje a chei di Triest? Par fortune che no capissin la marilenghe, se no che stiele chi no le cjataressis dulà che la steit scoltant.
PUNTATA 7
Viva l’A e po bon
Parliamo di una parte del nostro territorio che…no, va bene, non è proprio una parte del nostro territorio, voglio dire, lo è ma non lo sarebbe, o forse sì. Non si capisce se siamo noi loro, o loro noi; insomma volevo parlare di Trieste, perché è un bel posto, pieno di storia legata alla nostra. Non solo come capitale amministrativa della Regione Friuli Venezia Giulia ma anche come città che, con il Friuli, ha a che fare più di quanto si possa pensare. Siete straniti? E se vi dicessi che Trieste nasce come città friulana protetta dai Patriarchi? E se lo dicessi anche alla gente di Trieste? Per fortuna non capiscono la marilenghe, altrimenti questa stiele non la trovereste dove la state ascoltando.
https://www.raiplaysound.it/programmi/contecheticonti
Conte che ti conti
(leturis, teatri, senegjâts)
Un spazi dedicât dulà podê scoltâ la nestre lenghe, contade, dite o recitade, traviers lis produzions, dispès gnovis, de nestre regjon.
Conte che ti conti
(letture, teatro, sceneggiati)
Uno spazio dedicato dove poter ascoltare la nostra lingua, raccontata, detta o recitata, attraverso le produzioni, spesso inedite, della nostra regione.

